Touristik Label - 1215MN02: Sat Miţa-Şaua Terha

Galerie

Tabs

Indicaţii de orientare

Traseul pleacă de la coada Lacului Colibiţa, din satul Miţa, din faţa magazinului sătesc, de la altitudinea de 800 m. Primul km este comun cu traseul 3 (TR) şi traseul 4 (TA). După acest km se face stânga şi se intră pe Valea Izvorul Lung. Următoarea porţiune este comună cu un traseu CR care merge înspre Pasul Tihuţa - sat Piatra Fântânele, şi care face parte din Munţii Bârgăului, acest drum forestier fiind şi graniţa dintre Munţii Călimani şi Munţii Bârgăului. După încă 4 km de urcare pe drum forestier bine întreţinut, se coteşte înspre dreapta şi se intră pe pârâul Dălbidan. Drumul forestier, în continuare bine întreţinut mai urcă încă 6 km. Urcarea este relativ uşoară în primii
5 km, după care capătă o înclinaţie mai mare.
La finalul drumului forestier, altitudinea este aprox. 1265 m. Urmează ultimul km de pantă abruptă, pe bolovani, până în Şaua Terha, destinaţia acestui traseu, la 1470 m altitudine, unde intersectează traseul principal de creastă 01 (BR).

Etape

Sat Miţa-Izvorul Lung-Şaua Terha

Descriere

Vreme

Persoane care au contribuit

Sat Miţa-Şaua Terha in Bistriţa-Năsăud, Călimani is an uşor drumeţie trail.